SKAM DEN SOM GER SIG.
Det börjde med en artikel i en amerikansk MC-tidning 1995. Man skulle återuppväcka ett gammalt amerikanskt motorcykel fabrikat vid namn Excelsior-Henderson. Flera resor till USA resulterade i den första Excelsior-Henderson, Super-X på Svensk mark i Augusti 1999. Nästa steg var MC-mässan i Stockholm 2000. Vi ställde ut 4st Super-X. Enormt tryck och intresse. Det snöpliga var att företaget i USA gick omkull redan i December 1999. Totalt blev det 35 st Super-X importerade till Sverige plus ytterligare 5-6st genom privata aktörer. Nu hade man fått blodad tand och 2003 hade vi dom första Victory Vegas och Indian cyklar från Gilory i Sverige. Nästa företag att gå omkull blev Indian i Gilroy. Nu tappade vi sugen lite grand och fokuserade på MC-tillbehör i stället. Dom första produkterna blev Easy Brackets och MC-väskor från Leatherworks i CA.På Sturgis-träffen 2008 klämde vi på dom nya Indian cyklarna från North Carolina och nu kliade det i fingrarna igen. Det blev några sådana Indian cyklar importerade också innan Polaris köpte varumärket. Den sista Indianen vi importerade blev en Polaris tillverkad North Carolina Indian med serienummer 3, årsmodell 2012. Troligtvis den enda i Sverige och kanske även i Europa. Dessa cyklar ville Polaris ej se utanför USA eftersom dom snart skulle komma med en "egen" Indian.
2011 var AB Super-X en av dom första företagen i Sverige som började importera litium startbooster i olika storlekar. Idag innefattar sortimentet litiumbatterier till husbilar, båtar, MC, mm samt bärbar 230V ström med ren sinuskurva i form av litium batteri med inbyggd inverter som kan laddas från sol, vägg eller bil.